La Vida es Bonita

España

Publicerad 2011-08-26 13:44:25 i Allmänt

Teneriffa och drinkar på Watermelon i San Telmo. Jag älskar det stället. I San Telmo är det nästan inga tursister, dem har godaste restaurangerna, riktigt bra uteställen med spansk musik och såklart Watermelon där dem gör godaste drinkarna som kostar typ 50 kr.

Me gusta mucho!

Hoy tengo libre!

Publicerad 2011-08-26 09:35:17 i Allmänt

Ja, för idag är jag ledig! Tog sovmorgon och gjorde omelett till frukost. Sitter nu och dricker en andra kopp kaffe och kollar runt lite på internet.
Senare ska vi till stranden, blir nog Palm Beach. Det är så skönt att hänga vid poolen där, sanden blir ju så otroligt varm så man inte ens kan gå på den.

Jag måste städa idag också. Johanna kommer ju på måndag och då ska lägenheten vara fin. Eller ja, så fin den kan bli haha.

Mitt snygga team, alanyas bästa team west!

Hasta luego!

Annorlunda jobb

Publicerad 2011-08-25 21:00:26 i Allmänt

Man får vara med om så mycket i arbetet som guide. Något väldigt märkligt som jag var med om idag var tre minst 50 åriga damer från Danmark som var i storbråk. Camilla var ute hos dem på morgonen och jag var där två gånger på eftermiddagen. Till sist så stod jag bara där och kände "Seriöst! Vad vill ni jag ska göra?" Det var bråk om en som hade betalat hela resan och inte tyckte att hon fick något för det, en skulle betala tillbaka 500 kr men det ville hon inte göra för den andra var skyldig henne 10 000 kr.

Haha, hur ska jag veta vem som är skyldig vem och vem som har gjort vad mot vem. Kände mig som en barnvakt snarare än deras guide. Shit alltså!

Har varit ute på en härlig promenad efter jobbet och sitter nu och äter turkist yoghurt till middag. Överväger utgång vs Gossip Girl- maraton.

Besos!

Cinco dias!

Publicerad 2011-08-24 19:15:12 i Allmänt

Snart kommer hon till Alanya, min fina lilla syster! :)

Ikväll ska vi ut och äta, fira Daniel som fyller år.

Puss och Kram till er alla!

Vinter 11/12

Publicerad 2011-08-23 17:11:58 i Allmänt

Nu har jag fått veta min ställning till vintern, eller fick egentligen reda på det förra veckan. Så idag så ringer min chef och ger mig en nyhet. Jag har fått en annorlunda tjänst. Från början så skulle jag vara vanlig guide på Teneriffa, i Playa las Americas, där jag arbetade för två vintrar sedan. Kul! Men jag har fått en tjänst där jag också har hand om receptionen, det betyder att jag tar hand om alla sjukhus- och poliscase, har hand om Lost and Found, beställningar och sådant. Det känns så otroligt kul och spännande. Det blir en riktig utmaning den här vintern och ett steg uppåt.

Jag vet inte ännu när jag åker härifrån och när jag åker till Teneriffa men jag tror att jag har ca en månad kvar här.

Nästan två år sedan, på karnevalen i Santa Cruz!

Busy!

Publicerad 2011-08-17 18:33:38 i Allmänt

Jag hade skrivit ett jättelångt och fint inlägg så försvann allt!!! Nu orkar jag inte skriva allt igen.

Ska på middag nu med Amanda(som är på besök från Sverige), Katrine och Carolina.

Puss och Kram

Girls night out

Publicerad 2011-08-05 12:18:25 i Allmänt

Jag hade trevligt besök från Side onsdag till torsdag, nämligen mina underbara vän Dina. Vi började kvällen med en powerwalk, massor av gossip och catching up. Sen åkte vi ner till hamnen och åt middag på Red Tower, jag hade vunnit i en säljtävling vi hade så gratis middag. Aldrig fel.

Vi gick vidare till Crazy Horse för ett par drinkar. Men det blev lite mer än ett par, och vi stannade till stängning. Efter det så åkte vi med på efterfest till en villa uppe i bergen och badade i poolen och drack champagne och rosévin.

Vi drog hem 7:30 på morgonen när det var helt ljust och sov några timmar innan jag skulle upp på jobb. Det var ganska tufft kan jag säga att gå på jobb klockan 15:00. Allra mest med tanke på att Dina låg kvar i sängen och såg på film hela dagen medan jag jobbade.

Det var en jättekul och trevlig kväll. Har alltid lika roligt tillsammans med Dina.

Love, Amanda

BK

Publicerad 2011-08-04 23:53:21 i Allmänt

Vad gör man när man jobbar sent och inte har tid att laga mat?

Picknick från Burger King på golvet på kontoret! Gott!

Nu är jag sjukt trött och ska sova. God natt älsklingar.

Hygge-kväll i Alanya

Publicerad 2011-08-03 10:27:30 i Allmänt

Jag och Lisa köpte med oss thaimat och öl ner på stranden, så satt vi där och pratade om allt man kan tänka sig samtidigt som vi njöt av närheten till havet och vågorna. Jag känner mig så mycket lugnare när jag är nära havet, eller vatten i allmänhet.
Efter ett tag så gick vi vidare till Crazy Horse. Det var ganska mycket folk och helt okej stämning. Vi var kvar helt till slutet och försökte översätta när turkarna bråkade om dricksen eller vad de nu pratade om.

Nu väntar besök från bästaste Dina!

Call Girl

Publicerad 2011-08-02 21:20:46 i Allmänt

Idag var jag ju på Call Center i Side. Det var sjukt kul. Telefonen ringde konstant och vi hade hela tiden massor att göra. Jag fick lära mig en hel del nya saker och känna av stressen det är att arbeta där.

Men det gick väldigt bra, blev bara utskälld en gång av en man som bad mig dra åt helvete. Inte så snällt, tycker jag.

Visst ser jag smart ut ;)

Nu ska jag och Lisa köpa mat och dricka och ha pick nick på stranden sen lite utgång!

Utveckling/utmaning

Publicerad 2011-08-02 09:03:08 i Allmänt

Idag ska jag och Sandra åka till Side för att jobba på Call Center. Det ska bli jättekul och en otrolig utmaning. Det är där man sitter och svarar på våran servicetelefon, dit gästerna ringer. Det ringer konstant, hela tiden och samtalen kan komma från Alanya, Side, Kemer till och med Bodrum. Var ligger ens Bodrum liksom?

Eftersom jag har sökt Call Center till vintern så är det super att jag kan prova på det här en dag. Att arbeta på Call Center en säsong ger mycket bra erfarenheter till att stiga till högre tjänster inom företaget. Och är det något jag vill så är det att bli bättre. Hela, hela tiden!

Idag kommer jag också att jobba tillsammans med Linna som jag gick guideskolan med för snart ett år sedan. Hon arbetar i Side men man ses ju inte så ofta.

Kommer bli en bra dag känner jag.

Ha en fin dag!

Hej!

Publicerad 2011-08-01 14:35:05 i Allmänt

Dåligt med uppdateringar på sista tiden. Jag har bara så mycket annat att göra och tänka på.

Nu ska vi till Manavgat på desti dag. Hela AYT ska på båttur och grilla på stranden. Ska bli riktigt mysigt, sen ska vi tillbaka till Alanya för utgång. Min fina vän Anna fyller 21 år idag och det ska firas stort!

Puss och kram

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.