La Vida es Bonita

Sol och bad

Publicerad 2011-05-31 21:24:42 i Allmänt

Idag har jag varit ledig. Superskön dag! Började med ett besök på Palm Beach med Carolina och AK. Jag badade för första gången i Alanya, haha sent I know, men jag kan inte bada när det är kallt. Det går bara inte. Men nu somnade jag i solen och vaknade och var helt svettig och groggy så jag var tvungen att hoppa i det fortfarande kalla vattnet.

Efter några timmar på stranden drog jag och Carolina till vår partnerfrisör och gjorde pedikyr. Det behövdes kan jag säga! Man går så otroligt mycket och inte alltid i bekväma skor. Men nu är mina fötter babylena och mina tånaglar röda och fina.

Nu har vi varit och ätit mat på ett nytt ställe som ligger 5 minuter från kontoret. De har thai, china och japansk mat. Det var jättegott. Skönt att det är så nära också.

God natt! Amanda

Boat trip

Publicerad 2011-05-31 09:03:27 i Allmänt

Igår hade vi destidag här i Alanya, tillsammans med alla från Side också. Vi åkte ut på en båt längs kusten, massa bra musik och så fick vi mat och dricka på båten. Kul att träffa alla från Side, man ser dem inte så ofta annars.

Senare drog de flesta vidare till Crazy Horse, men efter det blv jag så otaggad. Vi var på the Doors, har aldrig varit där innan men shit så tacky! Bara massa asfulla 18 åringar och tjejerna i baren var spritfeta och bleka och jobbade i hotpants och bikinitopp. Nej, inget ställe för mig. Så jag gick hem istället.

Anna, jag och Sofia

Powerwalk + Fotboll

Publicerad 2011-05-28 19:09:07 i Allmänt

Har varit ute på en timmes PW med peppmusik i iPoden. Körde lite mage och armar när jag kom hem också. Nu ska vi snart bege oss till Josef´s för middag och sen blir det Barcelona - Manchester United på Crazy Horse. Blir dock en tidig kväll eftersom jag ska upp och sända en buss 06:30 imorgon.

Ha en fin kväll Puss och kram

Happy Viking

Publicerad 2011-05-26 18:46:26 i Allmänt

Idag började min telefon fungera igen! Det blev ju avstängd för ett par dagar sedan, tydligen var jag tvungen att omregestrera den. Kunde ingen ha sagt det tidigare?! Så jag gick till Turkcell för att fixa detta och nu äntligen fungerar den.

Vi har också fått tillbaka vattnet i våra lägenheter. Så nu är jag helt lycklig för egentligen bara småsaker. Men seriöst hur skulle man klara sig utan rinnande vatten och telefon?

Nu ska vi iväg på partnermiddag på Happy Viking. Tror jag ska äta fajitas, mums.

På en annan av våra restauranger, Villa Okan, de har världens godaste dessert. Chocolate Waterfall!

Flygplats natt

Publicerad 2011-05-26 11:40:55 i Allmänt

Hade en riktigt bra natt på flygplatsen. Det svåraste är bara att hålla sig vaken i bussen på vägen hem. Det tar ju minst två timmar till Alanya och när man har jobbat 12 timmar så är man ganska sliten. Men jag hade så otroligt trevliga gäster på min buss och en bra busschaufför, det är sällan man har det.

Nu har jag haft sovmorgon. Jag hade tänkt tvätta och färga mina ögonbryn men vi har fortfarande inget vatten i lägenheterna. Det är så irriterande!

Här är lite bilder från Manavgat och Delfinshowen.

Ha en fin dag! Amanda

Bra start!

Publicerad 2011-05-25 07:43:14 i Allmänt

Sitter och äter frukost efter en härlig power walk.
Men vi har inget vatten i hela huset, eller det var tydligen i hela området som de håller på och fixar med något. Hoppas att det blir fixat idag, jag måste verkligen duscha innan flygplatsen ikväll.

Skulle egentligen på Lilla Turkiet idag men den är cancellerad så vi ska på Delfin Show istället. Härlig dag!

Beach-Häng

Publicerad 2011-05-23 07:55:29 i Allmänt

Idag blir det Palm Beach med Carolina. Det är helt underbart väder ute så det blir att bättra på bränan, ligga och läsa och lyssna på musik.

Har en superskön vecka. Måndag: Fri. Tisdag: Obsa Manavgat utflykt. Onsdag: Obsa Lilla Turkiet + flygplats på natten. Man kan nästan tro att jag har semester.

Fler bilder från Kick Off

Publicerad 2011-05-22 06:48:30 i Allmänt

Lejonklippan och Simba.

Poccahontas

Vi hade ett uppdrag att finna två vita och två röda ballonger. Vi kanske överdrev lite.

Idag är jag Flex hela dagen. Ska snart iväg och sända en buss till flygplatsen. Busschaufförerna hittar inte till hotellen så det måste alltid vara en guide med för att visa vägen. Ganska svårt när det är 65 hotell utspridda över hela Alanya.

Ha en bra dag! Här är det strålande sol.

Kick Off Turkey 2011

Publicerad 2011-05-21 21:30:57 i Allmänt

Igår hade vi Kick Off här i Alanya. Mitt team var Disney! Så här har ni mig som Tinkerbell.

Det var en underbar dag som startade med massa uppdrag ute på stan. Bland annat fick vi komma på en dans och bygga sandslott. Och avslutade sen med middag och dans i sanden nere på Palm Beach! Underbart!

Jag gick hem ganska tidigt för jag hadeflygplats idag klockan 8:00. Men tack AYT för en Super Kick Off! Hakuna Matata!

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.