La Vida es Bonita

No matter how long you try to be good, you can't keep a bad girl down

Publicerad 2011-06-28 17:16:55 i Allmänt

Igår var det Kato på Palm Beach. Och självklart var vi där! Bra stämning och massa dans på Palm Beach innan vi åkte in till Crazy Horse. Där mötte jag upp Amra, som jobbade i Kamala i vinter, hon är här på semester nu. Det var jättekul att träffa henne igen. Det var också en hel del andra guider som kom til Crazy Horse.

Det var en jättelyckad kväll, jag kom hem omkring 05:00 tror jag. Dagen har nu spenderats på en luftmadrass i poolen tillsammans med Sophia. Sen blev det lite beautytreatment och nu har jag Håkan Hellström på högsta volym och ska städa lite var det tänkt.

Jag och Amra på Crazy Horse.

Glad Midsommar!

Publicerad 2011-06-24 12:21:58 i Allmänt

Här i Alanya har vi strålande sol och 40+ grader. Hur är det i Sverige?

Kvällen kommer att spenderas på Palm Beach med Midsommarmat och underhållning av Shirley Clamp. Jag är jour inatt så det blir ingen alkohol men jag tänkte gå loss på jordgubbarna istället.

Sen har jag sändbussar mellan 23-02 men lite midsommar måste man ju hinna fira!

Ha en supermysig dag!

Tillbaka i Alanya

Publicerad 2011-06-22 10:50:52 i Allmänt

Blir det någonsin enkelt? Igår sa jag hej då till min familj och mina vänner för att åka till Alanya igen. Jag tycker att det är så jobbigt. Vad är det här? Min fjärde säsong utomlands. Och det är lika svårt varje gång.

Man lämnar sin familj hemma, dem man har växt upp med och haft i närheten hela livet och man lämnar alla vänner man har hemma. Man kommer till en ny plats där allt är spännande och man möter massor av nya personer. De här personerna är dem som du jobbar med, bor med, umgås med på din fritid, ni dela glädje och sorg. Under ett halvår så är de här människorna din familj. När sedan 6 månader är slut är det dags att igen säga hej då till alla, en del kanske du aldrig träffar igen.

Och sen är det dags för nästa destination och allt går om igen...

Jag saknar er alla!

Sjung om studentens lyckliga dagar...

Publicerad 2011-06-16 22:44:15 i Allmänt

Min älskade syster Johanna har nu tagit studenten. Kan inte riktigt förstå att hon har blivit så stor! och har jag verkligen blivit så gammal?!

Jag hade tårar i ögonen när vi stod och såg dem springa ut och för att senare åka vidare på lastbilsflak genom staden. Vi har haft en mycket trevlig kväll och träffat hela släkten och massor av vänner.

GRATTIS SYSTER!!!

Nu ska jag fortsätta på mitt champagneglas och njuta av min semester!

Semester!

Publicerad 2011-06-14 08:08:56 i Allmänt

Har inte hunnit blogga på länge, har haft så otroligt mycket att göra. Det har varit typ jobba, äta, sova plus att jag har blivit förkyld.

Idag börjar min semester, jag åker hem ikväll! 23:50 lämnar jag Turkey och åker mot Sverige.

Ska bli så kul! Dricka drinkar på uteservering, fira student, äta glass, bada?, äta god mat och mysa med alla mina vänner och min familj.

Vi hörs imorgon och då är jag i Sverige!

Underbar dag

Publicerad 2011-06-10 21:02:18 i Allmänt

Vi har hunnit med så mycket idag! Kom precis från en timmes PWalk och nu ska vi äta gröt och se på film.

CIAO

Good morning

Publicerad 2011-06-10 10:08:31 i Allmänt

Jag sitter och dricker kaffe i min fina guldiga mugg. Jag är ledig idag också så det blir stranden eller taket och sola. Det är så underbart fint väder och nu har värmen verkligen kommit till Alanya.

Lite senare tänkte jag gå på en shoppingrunda också. Köpa presenter till familjen. Jag jobbar ju sen lördag, söndag, måndag och sen på tisdag så åker jag hem.

Snygg och nyvaken, haha men den bjuder jag på!

I'm starving!

Publicerad 2011-06-09 18:28:15 i Allmänt

Jag måste berätta en rolig historia. Det var länge sedan när jag var i Thailand med min familj. Jag var 13 eller 14 år tror jag. Vi var bjudna på en stor fest med bara thailändare och så vi, fyra svenskar.
Det var jättefint vi satt precis vid vattnet och vi fick massor av mat, det kom in nya rätter hela tiden och efter ett tag så började jag bli sjukt mätt.

Jag tänker att när de kommer med mer så måste jag säga att jag inte orkar mer. Men när nästa rätt kommer in och de vill att jag ska prova så kan jag inte komma ihåg hur man säger mätt på engelska. Så det första som kommer upp är.

No, thank you I'm starving! Haha där har vi suttigt och ätit i två timmar typ och jag är utsvulten! Haha! Jag och min syster driver alltid om det där.

Bild från när familjen var och besökte mig i Thailand i vinter. Jag saknar mig syster så mycket! Puss <3

Åh dem vaknade och jag var så trött..

Publicerad 2011-06-08 20:46:00 i Allmänt

Om en vecka är jag hemma hos familjen i Norrköping. En vecka semester i Sverige, jag åker på tisdag kväll och kommer hem på natten till onsdag. Ska bli underbart att komma hem till svensk sommar och träffa familjen och vänner igen.

Jag och Mamma på Kolmården i april. <3

Guide Life

Publicerad 2011-06-07 21:01:12 i Allmänt

För alla som undrar vad en guide (reseledare) gör egentligen så kan jag berätta att så här har min dag varit.

Kom ner på kontoret 8:30 och gjorde iordning redovisningen av min handkassa. Kollade igenom våran "worklist" som var extremt, otroligt lång. Gick upp och redovisade hos våran ekonom.

Därefter skulle jag sända en buss mot flygplatsen första stopp 10:15 sista stopp 11:00. Efter det får jag skynda mig för jag har bestämt tid med några gäster på ett av våra hotell 11.15. Jag ska dit för att skriva ett intyg, de hade blivit bestulna på stranden inatt medan de nattbadade. Möter också flera gäster på hotellet som har lite frågor.

Mitt i allt ringer Anna och frågar om jag kan hämta henne för hennes bil har gått sönder. Stressar dit, men hon har redan hunnit bli hämtad av någon annan på kontoret. Så jag kör vidare till nästa hotell där jag ska vara med en gäst som ska checka ut. De var oroliga att det skulle bli obehaglig stämning eftersom de har bytt hotell. Men det gick superfint.

Åker tillbaka till kontoret för att logga och ser att våran worklist är ännu längre!

Jag är jättehungrig för nu har klockan hunnit bli 13:00. Men vi har 100 000 homebounds (listor där det står vilken tid gästerna ska hem) som ska ut till hotellen. Så jag och Anna tar med oss allt och kör runt till hotellen. Vi hinner också med en snabblunch på vårat stammisställe Sedir.

Sen är det dags att åka och prata med ett killgäng från Danmark som festar för hårt och stör andra gäster på hotellet. VARNING!

Vi åker också förbi ett annat hotell för att kolla på ett rum som gästerna inte var nöjda med och ordna rumsbyte.

17:00 åker jag ut till ett hotell för att gäster vill köpa uflykt, sitter där i 15 minuter utan att någon kommer och måste tillslut åka.

Ny sänbuss. När jag kommer till hotellet så är där gästerna som ville köpa utflykt så jag slänger iväg en biljett samtidigt som jag har pick up.
Sista stopp på den bussen är första stopp på min nästa buss så det är bara att köra igen.

Tillbaka till kontoret, loggar och hinner ringa några gäster och våran worklist är numera kort! Klockan 20:30 lämnar jag kontoret igen.

En superstressig dag men också lyckad eftersom vi har fått allt gjort som vi aldrig trodde vi skulle klara.

Nu har jag ätit en middag bestående av flingor och mjölk, nötter och godis. Inte så nyttigt och jag känner att jag fick ont i magen. Jag ska snart gå och sova, har flygplats tidigt imorgon. Jag har hört ett litet rykte att det ska bli 40 grader varmt imorgon.

Helt vanlig söndag

Publicerad 2011-06-05 12:37:37 i Allmänt

Lång sovmorgon idag men det behövdes kan jag säga. Jag har haft mycket jobb de senaste dagarna två nätter på flygplatsen och då blir man ganska sliten. Häromdagen när jag kom hem 06:30 hade jag varit på jobb 22 timmar. Men det är så det är med det här jobbet vissa dagar jobbar man dygnet runt och andra känns det knappt som att man jobbar alls.

Idag är jag ledig! Blir nog en slappardag och en tidig kväll. Det är inte så fint väder idag, så jag funderar på massage och sen en powewalk ikväll, det var längesedan jag tränade nu.

Amanda

We are the young and restless

Publicerad 2011-06-02 07:10:22 i Allmänt

Det är jättemånga här i Alanya nu som är sjuka och/eller skadade. Jag lovar det är minst fyra personer som haltar omkring på kontoret. Därför har det blivit så att vi har ändrat om lite i schemat, jag ska till flygplatsen ikväll. OCH jag ska köra en dansk departure buss! Jag är skitnervös för jag vill ju göra det bra och att de ska förstå allt jag säger. Jag satt och övade lite igår kväll och så tänkte jag skriva ner lite stödord så som jag gjorde när jag var ny och skulle köra bussar.

Spännande!

1 Juni

Publicerad 2011-06-01 06:56:44 i Allmänt

God morgon! Jag sitter och äter frukost och ska snart gå ner till kontoret. Idag är jag Flex, vilket betyder att jag gör allt som behövs. Man vet inte riktigt hur dagen kommer att se ut. Man får göra allt som inte de andra på service hinner göra och allt som Call center ringer om. Det jag vet är i alla fall att jag ska sända bussar nu på morgonen.
Sen i eftermiddag har jag uppstartsamtal med min chef Jon. Vi ska gå igenom mina mål för säsongen och lite hur det går hittills. Spännande, jag hoppas han har bra saker att säga om mig.

Btw, så köpte jag ett jättegott bröd igår. Det är ju nästan omöjligt att hitta grovt bröd här nere. Men jag köpte ett tyskt rågbröd som var jättegott faktiskt.

Men nu ska jag äta upp och sen sticka ner till kontoret. Vi går ju in i juni nu så nu startar högsäsongen. Det kommer bara bli mer och mer folk. Längtar!

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.