La Vida es Bonita

Guide Life

Publicerad 2011-06-07 21:01:12 i Allmänt


För alla som undrar vad en guide (reseledare) gör egentligen så kan jag berätta att så här har min dag varit.


Kom ner på kontoret 8:30 och gjorde iordning redovisningen av min handkassa. Kollade igenom våran "worklist" som var extremt, otroligt lång. Gick upp och redovisade hos våran ekonom.

Därefter skulle jag sända en buss mot flygplatsen första stopp 10:15 sista stopp 11:00. Efter det får jag skynda mig för jag har bestämt tid med några gäster på ett av våra hotell 11.15. Jag ska dit för att skriva ett intyg, de hade blivit bestulna på stranden inatt medan de nattbadade. Möter också flera gäster på hotellet som har lite frågor.

Mitt i allt ringer Anna och frågar om jag kan hämta henne för hennes bil har gått sönder. Stressar dit, men hon har redan hunnit bli hämtad av någon annan på kontoret. Så jag kör vidare till nästa hotell där jag ska vara med en gäst som ska checka ut. De var oroliga att det skulle bli obehaglig stämning eftersom de har bytt hotell. Men det gick superfint.

Åker tillbaka till kontoret för att logga och ser att våran worklist är ännu längre!

Jag är jättehungrig för nu har klockan hunnit bli 13:00. Men vi har 100 000 homebounds (listor där det står vilken tid gästerna ska hem) som ska ut till hotellen. Så jag och Anna tar med oss allt och kör runt till hotellen. Vi hinner också med en snabblunch på vårat stammisställe Sedir.

Sen är det dags att åka och prata med ett killgäng från Danmark som festar för hårt och stör andra gäster på hotellet. VARNING!

Vi åker också förbi ett annat hotell för att kolla på ett rum som gästerna inte var nöjda med och ordna rumsbyte.

17:00 åker jag ut till ett hotell för att gäster vill köpa uflykt, sitter där i 15 minuter utan att någon kommer och måste tillslut åka.

Ny sänbuss. När jag kommer till hotellet så är där gästerna som ville köpa utflykt så jag slänger iväg en biljett samtidigt som jag har pick up.
Sista stopp på den bussen är första stopp på min nästa buss så det är bara att köra igen.

Tillbaka till kontoret, loggar och hinner ringa några gäster och våran worklist är numera kort! Klockan 20:30 lämnar jag kontoret igen.

En superstressig dag men också lyckad eftersom vi har fått allt gjort som vi aldrig trodde vi skulle klara.



Nu har jag ätit en middag bestående av flingor och mjölk, nötter och godis. Inte så nyttigt och jag känner att jag fick ont i magen. Jag ska snart gå och sova, har flygplats tidigt imorgon. Jag har hört ett litet rykte att det ska bli 40 grader varmt imorgon.





Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-06-07 21:45:53

Lilla gumman vad du sliter! Men visst är det en härlig känsla när det flyter!! Du är duktig!! KRam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela