La Vida es Bonita

Annorlunda jobb

Publicerad 2011-08-25 21:00:26 i Allmänt


Man får vara med om så mycket i arbetet som guide. Något väldigt märkligt som jag var med om idag var tre minst 50 åriga damer från Danmark som var i storbråk. Camilla var ute hos dem på morgonen och jag var där två gånger på eftermiddagen. Till sist så stod jag bara där och kände "Seriöst! Vad vill ni jag ska göra?" Det var bråk om en som hade betalat hela resan och inte tyckte att hon fick något för det, en skulle betala tillbaka 500 kr men det ville hon inte göra för den andra var skyldig henne 10 000 kr.

Haha, hur ska jag veta vem som är skyldig vem och vem som har gjort vad mot vem. Kände mig som en barnvakt snarare än deras guide. Shit alltså!




Har varit ute på en härlig promenad efter jobbet och sitter nu och äter turkist yoghurt till middag. Överväger utgång vs Gossip Girl- maraton.


Besos!



Kommentarer

Postat av: annaaa

Publicerad 2011-08-29 17:44:58

hahahahaa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela