La Vida es Bonita

Home sweet home

Publicerad 2012-10-25 18:05:37 i

Jag älskar att vara hemma och bara ledig. Efter en väldigt hektisk och intensiv sista månad på Gran Canaria är det skönt att inte ha något planerat under dagarna.
Jag spenderar dagarna med mysiga promenader i höstvädret, träning på gymmet, laga och äta god mat, fika, spela spel och bara vara. Det blir också mycket kvalitetstid med familjen.

Otroligt härligt!

SATC night

Publicerad 2012-10-18 23:52:27 i Allmänt

Det var den bästa kvällen på hela säsongen. Vi hade en jättetrevlig middag god mat och massor att prata om. Jag kan verkligen rekomendera den restaurangen.
Efter middagen åkte vi till Harley's i Puerto Rico och dansade hela natten.
Det var en kväll jag kommer minnas för alltid!

<3 Amanda

Carrie

Publicerad 2012-10-13 20:34:02 i

Ikväll ska vi ha avskedsmiddag för mig. Jag, Gabriella, Mia och Louise vi som har umgåtts mest här i sommar. Jag kommer säkert börja gråta några gånger under kvällen. Det är så jobbigt att lämna och veta att de ska vara kvar här tillsammans.

Vi ska på en fin och välkänd restaurang i Meloneras som heter Samsara. Jag har aldrig varit där innan men hört mycket bra om den. Vi har sex and the city tema på kvällen. Cosmopolitans, klackar och fina klänningar. Det kommer bli en fantastisk kväll!

Time for dinner

Publicerad 2012-10-12 21:27:13 i

Jag är så nöjd med mitt hår! Var hos Elisa en svensk frisör här i San Augustin. Istället för att bleka lade hon i en ljus färg och det blev jättebra. Mitt hår är så torrt så jag gör allt för att det inte ska slitas mer än nödvändigt.
Elisa har också bott på Dominikanska Republiken i sex år så vi hade mycket att prata om. Nu har jag koll på alla do's and don't's och fått massa bra tips.

Snart ska vi iväg på middag på Tango Tapas och sen utgång! Jag är supertaggad. En sista kväll på China White och Pasha.

Hasta luego!

Fyra

Publicerad 2012-10-12 10:41:56 i

Så är det helg igen. Dagarna flyger fram känner jag och snart är det dags för mig att lämna denna underbara ö och åka hem till hösten i Sverige.
Jag längtar otroligt mycket efter regn, kyla, höstpromenader och te drickande i soffan med en bra film.

Men jag ska hinna njuta av min sista tid här också. Det är någon happening varje kväll fram tills jag åker på tisdag. Igår skulle vi prova vår nya utflykt för vintern "Las Palmas by night" varje torsdag har de bar runda längs gatorna i gamla staden. Man kan köpa en öl och en tapa för 2€ så kan man gå runt på de olika barerna. Det var jättetrevligt och bra stämning. Igår var det också extra mycket folk eftersom det är helgdag idag.
Jag är ledig idag och ska gå ut på en promenad nu och senare till frisören. Ska hinna sola lite däremellan också.

- Amanda

Las Palmas

Publicerad 2012-10-12 10:25:00 i

Igår åkte jag upp till huvudstaden Las Palmas. Det tar ungefär en timme med buss.
Jag kände att jag ville ha lite egentid och nu när jag bara har tre veckor kvar på ön vill jag passa på att se så mycket jag kan.
Jag kollade lite butiker, strosade runt i gamla staden och åt lunch på uteservering.

Hotell Weekend

Publicerad 2012-09-23 19:40:02 i

I helgen har jag bott på vårt Sunprime hotell tillsammans med Karen.
Det har varit jätteskönt. Vi har bara sovit, solat, läst och slappat. Något jag verkligen behövde.
På fredagen åkte vi till Juan Grande och åt på en jättemysig restaurang. Den låg mitt i ingenting och var nästan bara vi där men jättegod mat var det.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2322058/images/2012/pic_505f485cddf2b35640004db0.jpg" class="image">

Zumba

Publicerad 2012-09-20 01:11:04 i Allmänt

Här i Playa del Ingles så har de Zumba nere på stranden. Det är fritt för alla, bara att komma dit. Det är varje onsdag och fredag kl. 19:00. Jag har varit där några gånger och det är riktigt kul, någon slags frihetskänsla att dansa barfota i sanden till bra musik. Det brukar oftast vara fler som ser på, tar bilder och filmar än vad som är med men inget att skämmas för haha!

Jag hade planerat att gå dit ikväll men kom från jobb sent och orkade inte skynda mig dit. Får bli på fredag istället!

- Amanda

Packing

Publicerad 2012-09-18 21:26:45 i

Jag har spenderat kvällen med att packa och städa min lägenhet. Det kommer nya guider nu som ska flytta in här och därför ska jag bo i en annan lägenhet tills jag åker. Det är helt otroligt hur mycket saker jag har, har packat tre resväskor men ändå får inte allt plats! Förstår inte hur jag ska komma hem till Sverige med allt.

Jag har tagit en liten paus nu och tänkte kolla igenom lite papper jag tog med mig hem idag. Jag har nämligen anmält mig till Högskoleprovet nu när jag är hemma. Jag har så dåliga betyg från gymnasiet och om jag någon gång vill börja studera känns det bra att ha lite valmöjligheter.
Men det betyder också att jag måste börja plugga på nu.

Kick Downs S2012

Publicerad 2012-09-18 14:52:45 i

I lördags hade vi kick down här på Gran Canaria för att avsluta säsongen. Det är flera som åker härifrån redan nästa vecka. Det är helt sjukt hur fort säsongen har gått!
Kvällen började med middag på en restaurang El Labrador, vi fick tapas och en hel del vin.
Efter middagen åkte vi till Puertos Rico och ett ställe som heter Harleys. Det var en kul kväll men jag jobbade dagen efter så var ganska sliten när jag gick upp.

Tjejkväll

Publicerad 2012-09-18 12:08:11 i

Igår efter jobb gick jag och Gabi till À la Mummo och åt lite mat. Till det också ett, två och tre glas vin. Vi hade jättetrevligt och mycket att prata om. Efter middagen gick vi vidare för ett glas vin till och helt plötsligt var klockan 02.00. Kändes då att det var dags att ta sig hemåt.
Ny jobbdag idag.

Helg

Publicerad 2012-09-14 00:15:54 i Allmänt

Jag har haft en helt crazy dag idag. Mycket att göra på jobb och mycket som snurrar omkring i mitt huvud. Det blir lätt så mellan säsongerna. Samtidigt som vi avslutar sommaren så är tankarna redan i nästa destination och vintersäsongen. Vi är också igång med att starta upp utflykterna för vintern på Teneriffa och Gran Canaria, två av våra största destinationer. Men jag klagar inte, det är kul med mycket som händer!
Jag hade också avslutningssamtal med min chef idag. Under hela säsongen så har vi flera utvecklingssamtal och det sista nu som samarfattar säsongen. Det kändes bra, jag fick väldigt mycket positiv feedback och han sa att han gärna vill se mig tillbaka här som Excursion Admin eller någon annan kontorstjänst. Jättekul att höra att jag har gjort ett bra jobb.

Senare ikväll var jag ute på en promenad med Sophie och Michelle. Vi var ute och gick i 1,5 timme. Skönt att rensa huvudet lite efter en tuff dag på kontoret.
Nu ska jag se på en film och sedan sova. Jag är ledig två dagar nu så det kanske blir en tur till stranden imorgon.

God natt!

Tapas

Publicerad 2012-09-12 19:42:48 i Allmänt

Ikväll ska vi på en restaurang som heter Tango Tapas. Mia kom tillbaka efter två veckor semester i Danmark och hon hade saknat spansk mat så hon ville dit ikväll. Så kom ju också flera nya idag också. Två tjejer som ska vara på utflyktsavdelningen(där jag är nu) och en som ska vara ekonom. De ska också med på middag, så vi blir ett litet gäng.

Sophie som ska vara hos oss har jag jobbat med tidigare i Turkiet. Det är jättekul att vi hinner ses här nu en månad innan jag åker vidare.

Nu ska jag vila mig en halvtimme och sedan göra mig iordning!

Shoppingkväll

Publicerad 2012-09-11 23:27:25 i

Idag har jag mått mycket bättre. Så effektiv som jag var idag har jag inte varit på flera dagar nu. Fick otroligt mycket gjort och det är bra för imorgon kommer de nya tjejerna som ska vara här i vinter. Så det kommer bli intensiva dagar när de ska lära sig allt.

Efter jobb skulle Gabriella och Louise iväg på shopping och jag kände mig tillräckligt bra för att följa med. Ville inte heller ligga ensam hemma en kväll till.
Vi åkte först till Ikea, de skulle köpa saker till lägenheten. Jag åker ju hem om en månad så tycker det känns lite onödigt. Ikea finns ju ändå i Sverige också hehe. Jag köpte istället korv med bröd och godis.
Efter det körde vi till El Mirrador, ett stort shopping center. Jag köpte nya skor, en väska och en Barca keps. Hittade en på marknaden i Mogan men han skulle ha 30€ för den. Nu hittade jag en riktig för 15€. Riktigt nöjd med det.

Fortfarande sjuk

Publicerad 2012-09-10 18:45:01 i Allmänt

Idag har jag varit på kontoret igen. Men gick hem på eftermiddagen. Jag orkade inte mer, min förkylning har bara blivit värre och jag är rädd att jag också har feber. Jag tycker det är så jobbigt att vara hemma sjuk, jag blir rastlös och vill bara göra något vettigt istället.
Hoppas att jag kan vila nu i eftermiddag/kväll och vara frisk imorgon!

När jag är hemma såhär sjuk och ensa m så börjar jag sakna min familj. Liksom jag vill att mamma ska komma och ta hand om mig haha!
Har kollat igenom massa bilder från resor jag har gjort med familjen och saknar dem så mycket!
Vi har en ny resa inplanerad i vår. Min mamma har under nästan hela mitt liv haft en sjukd
om på njurarna och levern och det har påverkat henne och hela familjen negativt. I höstas så kom ett glädjande besked att hon skulle få nya organ och hon mår idag mycket bättre. Hon sa för några år sedan att när hon blir frisk så ska hela familjen åka på kryssning i Karribien och stanna några dagar i Orlando också. Besöka alla parker som de har där. Nu är det så dags och vi planerar in det i april.

Jag och Johanna i El Gouna, Hurgada. Från när jag besökte henne i juli, hon är där och arbetar som guide.

Nu ska jag tillbaka till mitt täcke, kudde och nässpray!

-Amanda

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.