La Vida es Bonita

Mini weekend

Publicerad 2011-07-06 11:11:16 i Allmänt


Jag har varit ledig två och en halv dag och det känns som jag har semester, UNDERBART!

Måndag var det White Night här i Alanya. Så jag och Katrine började dagen med lite shopping. Dresscoden är ju helt vitt så det blev en vit klänning och ett par vita skor. Sjukt snyggt och bohemic style. Men lite innan vi ska gå så kommer jag på att jag inte har någon väska, så jag springer ut och köper en lite rosa tygpåse för 2 TL, supersöt och fick plats med mina pengar, nycklar och mobil. Perfekt ju!

White Night var så otroligt kul. Det är en härlig känsla att dansa loss på stranden med grymma DJ:s, och vi vann tävlingen vem som sålde flest biljetter. Så big bottle of champagne till TCNE!

Sedan fortsatte kvällen på Crazy Horse. OCH jag lyckas tappa bort min fina rosa påse och min telefon! Som tur var hade Dina, som skulle bo hos mig, tagit mina nycklar. Varför vet jag inte men det var nog ödet. Så 100 TL och en tygpåse fattigare är jag nu men telefonen fick jag tillbaka på morgonen. Katrine hade lånat den? Haha och jag trodde den var stulen. Jag som redan hade börjat planera att köpa en iPhone!


Tisdagen blev det lite shopping, Starbucks och en tur till frisören. Jag som egentligen inte litar på att en turkisk man ska röra mitt hår. Men det är såååååå snyggt! Jag lägger upp bilder senare när det är fixat. En riktigt mysig dag som avslutades med en mysig middag på Villa Okan och tjejsnack innan vi somnade.

Idag har Dina åkt hem tidigt och jag ska snart börja jobba, det blir flygplatsen hela natten.


Ha en fin fin dag!

AMANDA


Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2011-07-11 19:51:12

Hej Amanda.



Nu har jag och mamma bokat ett flyg. Vi kommer till Alanya sent söndagen den 7e augusti och åker tidigt söndagen därpå.



Skicka ditt turk-nummer till min mail så får vi höras. Vi ska bo på hotell "princess".



puss fjäril

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela