La Vida es Bonita

Beach

Publicerad 2011-09-13 15:50:25 i Allmänt


Idag när vi låg och stekte på stranden så kom jag på hur mycket jag saknar Thailand. Jag kunde nästan känna alla speciella dofter av thaicurry, citrongräs och rökelse. Den känsla av lugn som finns i hela landet blandat med stressen av bilar och tuktuks överallt. 70 miljoner människor där alla är omring 1,40 långa.

För sex månader sedan när jag var så trött på Thailand, irriterad på att aldrig någon förstod vad jag sa och längtade hem til snön i Sverige mer än någonsing. Då kunde jag aldrig tro att jag skulle längta tillbaka eller någonsin komma tillbaka till det landet.

Det kommer nog dröja ett tag innan jag reser till Thailand och Asien igen. Nu känner jag att jag vill på nya äventyr. Upptäcka Afrika och det stora landet i väst. Kan inte förstå varför jag aldrig har tagit mig till USA, jag som älskar och drömmer mig bort i alla filmer och serier som utspelar sig där. Det får bli en resa väldigt snart.

Som tur är så har jag alla mina underbara minnen från mina resor till Thailand, med familjen och som guide i Khao Lak.








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En blogg om mitt liv som guide. Allt om resor, vardagsliv och spännande saker jag får uppleva.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela